Informujemy, że w dniu 29.06.2020 r. odbyło się w – w trybie on-line – nadzwyczajne Walne Zebranie Delegatów PLTR.
Podczas zebrania uchwalono zmiany statutowe, które pozwolą na uregulowanie i usprawnienie działalności Towarzystwa. Najważniejsze dotyczą rozpoczęcia działalności gospodarczej przez PLTR oraz możliwości prowadzenia posiedzeń Zarządu Głównego i Prezydium przez internet. Rozpoczęcie działalności gospodarczej umożliwi sfinansowanie i realizację programów przyjętych na obecną i kolejne kadencje, przy jednoczesnym zagwarantowaniu przejrzystości finansów Towarzystwa. Ułatwi to realizacją programów PLTR i prowadzenia działalności bieżącej (takich jak, m.in. organizowanie Szkoły Radiologii PLTR i innych konferencji, nadawanie nagród naukowych, zamieszczanie ogłoszeń na stronie www.pltr.pl) służących realizacji celów statutowych, bez konieczności uciekania się do współpracy z firmami zewnętrznymi i fundacjami – takie formy współpracy wiążą się zazwyczaj z dodatkowymi wydatkami i mniejszą przejrzystością (PLTR nie ma wglądu w finanse tych podmiotów).
Posiedzenia internetowe stają się obecnie popularną formą komunikacji, która również usprawni działalność Prezydium i Zarządu Głównego PLTR.
Inne uchwalone zmiany statutowe dotyczyły m.in. uelastycznienia pobierania składek członkowskich, podziału kompetencji między WZD, a ZG PLTR, reprezentacji Towarzystwa, określenia zasad postępowania w przypadku rezygnacji z pełnienia funkcji prezesa PLTR.